איתמר בגליקטר המתגורר ברח' לוריא בתל אביב, מציג בחלל הכניסה למרכז בוריס לוריא לחקר אמנות ודאדא את "מלוריא ללוריא", סדרת עבודות העשויות מכרכי האנציקלופדיה העברית-מסמלי התרבות הישראלית המובהקים בשלושת העשורים הראשונים למדינה. שלושים ושניים כרכים עבי כרס וכרכי השלמות ומילואים, שניצבו אחר כבוד בבתים רבים, הפכו לנטל בראשית שנות האלפיים כשהמרשתת הפכה למקור האינפורמציה המרכזי, וכרכי הספרים הושלכו.
בגליקטר משתמש באנציקלופדיה העברית כמצע וכמרכיב ביצירתו זה למעלה מעשור. הוא חותך מתוך הכרכים צורות שונות המאפיינות בעיקר את תרבות הצריכה בת זמננו. התצוגה הנוכחית מתייחסת לחלל הגדוש בספרים, ולפיכך מתמקדת באותיות ובמילים, לרוב בעגה, חצובות בחומר בגופן האופייני לכתב באנציקלופדיה העברית. מול ה-NO של אמני NO!art ניצבת ה"לא" העברית, כמחווה לבוריס לוריא, מייסד התנועה. לצדה, "דא", שבפרישת דפי הספר נכפלת והופכת ל"דאדא". מהכרך שבו ערכים שכתב יונה פישר, יצר האמן את המילה "יופי" (ראשי התיבות של שמו), וכמחווה לשרת התרבות נוצרה העבודה "כפיים".
האמן אוסף את הכרכים הנטושים ומחיה אותם מחדש. בסדרה הנוכחית חוזרת האנציקלופדיה לעברה המפואר וזוכה להיות מוצגת, כיצירת אמנות אמנם, בחלל שעדיין מקדש את הספר המודפס.
- תערוכה חדשה בחלל תצוגת האוסף
- צעצועי מלחמה - מקבץ תערוכות
- צעצועי מלחמה - מקבץ תערוכות
- צעצועי מלחמה - מקבץ תערוכות
- פרויקט מיוחד במוזיאון ובאינסטגרם
- תצוגת האוסף